The Healthy Air Company
Zoeken
Winkelmandje
Categorieën

Veelgestelde vragen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt betalen met onderstaande mogelijkheden:

  • iDEAL: veilig betalen met internetbankieren via je eigen Nederlandse bank.
  • Bancontact: veilig betalen met internetbankieren via je eigen bank.
  • Bankoverschrijving: Je ontvangt een extra e-mail met aanwijzingen om de betaling via overschrijving te voldoen.
Wat zijn de verzendkosten?

Verzendkosten van speciale producten worden in onze offerte vermeld. In de webshop worden de verzendkosten bij het afronden van de bestelling vermeld. Voor al het overige rekenen wij een bijdrage in de verzendkosten:

  • Bijdrage pakket € 15,00 per stuk,
  • Bijdrage pallet € 75,00 per stuk.
  • Verzendkosten van producten met andere afmeting worden altijd vooraf aangeboden.
  • Leveringskosten van externe vervoerders voor spoed- en/of tijdsleveringen worden doorberekend. 
Wanneer kan ik mijn zending verwachten?

De levertijd verschilt per product. Een luchtfilter wordt over het algemeen binnen enkele dagen geleverd terwijl een complete luchtbehandelingskast geproduceerd moet worden en daardoor een langere levertijd heeft. 

Hoe zit het met de garantie van mijn product?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Wij verlenen uiteraard garantie op de door ons geleverde producten. We garanderen dat elk door ons geleverd product voldoet aan de eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Voor de geleverde producten geldt naast de wettelijke garantie een fabrieksgarantie, zoals deze door de fabrikanten op haar producten wordt vastgesteld. Op al onze leveringen zijn de metaalunievoorwaarden van toepassing.

Garantiebepaling

Garantie wordt bepaald volgens de Metaalunievoorwaarden. In geval van garantie wordt het product door Air-Transfer vervangen of gerepareerd. In geval van geen garantie word je vooraf geïnformeerd over de kosten en na overleg gerepareerd of retour gezonden.

Wat valt niet onder garantie?

Schade veroorzaakt door een ongeluk, misbruik, foutieve installatie en oneigenlijk gebruik. Kosten van uitbouw en (her)installatie van het product. Indien er werkzaamheden zijn uitgevoerd door onbekwaam personeel. 
Een product waarvan serie- en/of typenummers zijn afgedekt, veranderd of verwijderd. Gevolgschade aan andere componenten zijn uitgesloten. Defecte toestellen zonder geldige aankoopnota. Indien derden zonder schriftelijke toestemming van Air-Transfer aan de geleverde goederen reparaties of werkzaamheden hebben verricht. Er worden afhandelingskosten in rekening gebracht bij verkeerd bestelde producten. 

Reparaties

Retourgoederen dienen compleet te worden aangeleverd, goed verpakt met een klachtomschrijving en voorzien van retour ordernummer. Een prijsopgaaf geschiedt schriftelijk. In afwachting van je bevestiging worden goederen met retour ordernummer opgeslagen bij de Technische Dienst.
 Indien je akkoord gaat met onze prijsopgaaf wordt de desbetreffende reparatie uitgevoerd. Indien je niet akkoord gaat met de prijsopgaaf worden de goederen retour gestuurd of worden de goederen op jouw verzoek vernietigd. Onderzoekskosten en verzendkosten worden in overleg berekend.


Retourneren

Producten kun je alleen in vooraf overleg en met schriftelijke goedkeuring van Air-Transfer retourneren. Wij leveren standaard artikelen (b.v. een luchtfilter) en artikelen die speciaal worden geproduceerd (bijvoorbeeld een luchtbehandelingskast). Daardoor is retourneren helaas niet altijd zomaar mogelijk.

  • Producten kun je alleen in vooraf overleg en met schriftelijke goedkeuring van Air-Transfer retourneren.
  • Nadat je schriftelijke toestemming van Air-Transfer hebt ontvangen kun je je bestelling retourneren.
  • Vermeld bij je retourzending altijd je je NAW-gegevens en stuur de orginele aankoopfactuur mee. 
  • In het geval wij een verkeerd product hebben geleverd zullen wij voor onze rekening het juiste product toezenden.
  • Producten dienen in de originele verpakking te worden verzonden en als nieuw verkoopbaar te zijn.
  • Speciaal geproduceerde producten kunnen wij helaas niet retour nemen.
  • De kosten voor de retourzending komen voor eigen rekening tenzij wij een verkeerd product hebben geleverd.